Yeşilova İsmail Akın Turizm Meslek Yüksekokulu Kalite Süreçlerini Geliştirmek için Hizmet Odaklı Yüksek Performanslı İnsan Kaynakları Sistemini Rehber Edinmektedir.
Birim danışma kurulu ve birim kalite komisyonu toplantılarında Turizm Meslek Yüksekokullarında insan kaynakları uygulamalarının hizmet odaklı olarak tasarlanması gerektiği gündeme gelmiştir. Bu nedenle kalite süreçlerini geliştirmek amacıyla hizmet odaklı yüksek performanslı insan kaynakları sisteminin rehber olarak kullanılmasına karar verilmiştir.
Hizmet odaklı yüksek performanslı insan kaynakları sistemi
“Hizmet odaklı yüksek performanslı insan kaynakları sistemi, tatmin edici hizmetler sunmak için iş görenlerin becerilerini, motivasyonlarını ve fırsatlarının artıran, birbiriyle uyumlu ve birbirini destekleyen İK uygulamaları sistemidir” (Gürlek, 2019:25; Gürlek & Uygur, 2021:199). Söz konusu insan kaynakları sistemi Şekil 1’de sunulmuştur.
Neden hizmet odaklı yüksek performanslı insan kaynakları sistemi?
Hizmet odaklı yüksek performanslı insan kaynakları sistemi öğretim elemanlarının becerilerini, motivasyonlarını ve fırsatlarının artıracak ve böylece kaliteli eğitim ve öğretim hizmetinin sunulmasına katkı sağlayacaktır. Aynı zamanda söz konusu insan kaynakları sistemi Meslek Yüksekokulumuzda uygulanmakta olan Deneyimsel Öğrenme Modelini destekleyecektir.
“Endüstri şartlarına göre örgütlerin kullandığı İK uygulamalarının yapılandırılması değişebilmektedir. İçerik açısından benzer İK uygulamalarının hangi bağlamda (örn: endüstri, işletme stratejisi) olursa olsun eşit derecede iyi çalışma ihtimali düşüktür. Örneğin, imalat endüstri için oluşturulan İK uygulamalarının, hizmet endüstrisinden uygulanması arzu edilen performans çıktılarını meydana getirmeyebilir” (Gürlek, 2019: 24).
İK uygulamalarının sektör ve örgüt stratejileriyle uyumuyla beraber kendi aralarında uyumlu olmaları, birbirlerini desteklemeleri gerekmektedir. Hizmet odaklı yüksek performanslı insan kaynakları sistemi söz konusu uyum varsayımına göre geliştirilmiştir. Hizmet odaklı İK uygulamaları genel İK uygulamalarına göre hizmet temelli çıktılar üzerinde daha güçlü bir etkiye sahiptir (Gürlek, 2019; Gürlek & Uygur, 2021).
Şekil 1. Hizmet odaklı yüksek performanslı insan kaynakları sistemi
Kaynak: Gürlek, 2019; Gürlek ve Uygur, 2021
Kaynaklar
Gürlek,
M., & Uygur, A. (2021). Service-oriented high-performance human resource
practices and employee service performance: A test of serial mediation and
moderation models. Journal of Management & Organization, 27(1), 197-233.
Gürlek,
M. (2019). Hizmet odaklı yüksek performanslı insan kaynakları uygulamalarının
iş gören hizmet performansı üzerindeki etkisinde aracı ve düzenleyici
değişkenlerin rolü. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yönetim
Organizasyon Bilim Dalı, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Yeşilova İsmail Akın Turizm Meslek Yüksekokulu
Kayadibi Mahallesi İsmail Akın Küme Evleri 6/11 Yeşilova /BURDUR
+90 248 213 73 00
+90 248 213 73 10
yesilovamyo@mehmetakif.edu.tr
© 2018 Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi