.

Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı

Program Hakkında Genel Bilgi

Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı turizm sektörüne kalifiye ve nitelikli personel yetiştirmek amacıyla oluşturulmuş, ders içerikleri de ileriki dönemlerde öğrencilerin mezuniyetleri ve iş bulma imkanlarının yanı sıra sektörde yükselebilme, yönetici ve yönlendirici faaliyetlerde bulunabilmeleri adına kapsamlı ve müfredata uygun şekilde geliştirilmiştir. Program dahilinde alınan derslerin öğrencilerin gerek mesleki anlamda gerekse de farklı iş kollarında da geleceklerine yön verecek şekilde olması sağlanmıştır. Bu programda alınacak teorik derslerin yanına ek olarak öğrencilerin ilgi alanlarına yönelik uygulama alanlarını içeren dersler de verilmesi planlanmıştır. Ayrıca yıl içerisinde farklı zaman dilimlerinde öğrencilerin sektör yetkilileri ile buluşturulup uygulamalı dersler almaları, yönlendirici edinimler kazanmaları, kendilerini geliştirebilmeleri adına toplantılar düzenlenmektedir. Öğrenciler bu sayede akademi-sektör işbirliği içerisinde kendilerini daha verimli ve özgüveni yüksek bireyler olarak hissedebilmektedir.

Programın Önemi

Dünyada artan rekabet koşulları, insanların daha fazla kazanmalarına, sürekli yenilikler ve arayışlar içerisinde olmalarına, diğer iş grupları arasında ayrıcalık oluşturmak istemelerine, yetki ve sorumluluklarının artarak, rekabet içinde oldukları rakiplerine karşı üstünlük elde etmek istemelerine neden olmaktadır. Turizm sektörü de hayli rekabetin yaşandığı çok etkili iş gücü ve sektörü bir arada barındıran en önemli sektörlerin başında gelmektedir. Ulusal ve uluslararası alanda daha verimli ve kaliteli hizmet sunarak potansiyel müşterilerin sayılarını artırmak ve daha fazla döviz gelirine sahip olmak isteyen yatırımcılar, yeni fikirler ve buluşlar ortaya sürerek insana odaklı bu mesleği en iyi şekilde zirveye taşımak istemektedir. Turizm sektörünün doğrudan 56, dolaylı olarak da 58 ve üstü sektör ile ilişki içerisinde olduğu göz önünde bulundurulduğunda, turizm sektörünün heterojen bir yapıda olduğu ve sadece turizm pazarı kapsamında değil, ayrıca diğer sektörlerin oluşumuna ve devamlılığının sağlanmasına da katkı sağladığı savunulmaktadır. Bu durumda rakiplerine karşı üstünlük sağlayabilecek, iyi bir teorik eğitim almış, müşteri odaklı çalışan, kendinden emin, iş gücü ve motivasyonu yüksek bireylerin yetiştirilmesi gerekmektedir. “Turizm sektörüne adapte edilmiş, sektörde çalışırken zorluk teşkil etmeyecek, altyapısı oluşturulmuş bu bölüm, sektörde daha iyi iş gücüne sahip bireyler yetiştirmesi”, açısından oldukça önem taşımaktadır. Alanında uzman hocaların, öğrencilerin kariyer hedeflerine uygun bir şekilde sektörde ikame edilmesi hususunda üzerlerine düşen her türlü yetki ve sorumluluğu almaları ve bu doğrultuda eğitim vermeleri programın öneminin algılanmasında ve sürdürülebilirliğinin sağlanmasında üst düzey önem taşımaktadır.

Programın Amacı

Turizm sektörü deyince hizmetler sektörü akla gelmektedir. Turistlerin tatil anlayışına ve beklentilerine uygun kaliteli ve nitelikli hizmeti sunmak hem turistlerin memnun ayrılıp tekrar gelmelerine hem de ülke turizm çıkarlarını ve imajını korumada ve devamlılığının sağlanmasında oldukça etkilidir. Turizm sektörüne nitelikli personel yetiştirmek için teorik derslerin öğrencilere en iyi şekilde adapte edilmesi, öğrencilerin kariyer planlamalarına katkıda bulunulması amacıyla üst düzey performans sunulması gerekmektedir. Bu nedenle;

Turizm sektörüyle bağlantılı genel hukuk ve kurallar çerçevesi içerisinde sektörün getirdiği yeniliklere ve olanaklara uygun şekilde istihdam edilecek personeli yetiştirmek ve mevcut turizm potansiyelindeki durumun analizini yapıp en iyi şekilde sürdürülebilirlik ilkesi göz önünde bulundurularak, “Otel Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümünde” istihdam edilecek personele kolaylık sağlamak amacıyla öğrencilere en etkili ve verimli imkanlar sunulmak amaçlanmaktadır.

Özel Kabul Şartları

 

Öğrencinin bu bölüme kaydolabilmesi için, Yükseköğretime Öğrenci kabulü için ülke çapında yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavına (YKS) girmiş olması gerekmektedir.  Öğrenciler Yükseköğretim Kurumları Sınavından (YKS) alınan puan ve ortaöğretim not ortalamalarına göre Yükseköğretim kurumlarındaki bölümlere tercihlerine ve puan ortalamalarına göre yerleşmektedir.

 

Mezuniyet

Programı bitirme süresi azami 2 yıldır. Her yıl 2 dönemden oluşmak kaydıyla, toplamda 4 dönem eğitim almak gereklidir. Her dönem için öğrenci en az 30 AKTS ders almakla ve 2 yılın sonunda 120 AKTS’yi tamamlamakla yükümlüdürTurizm ve Otel İşletmeciliği Programı öğrencileri, sınavlarını başarıyla tamamlamaları, zorunlu meslek stajı yapmış olmaları ve gerekli şartları sağlamaları sonucunda ön lisans diploması almaya hak kazanırlar.

Mezun Olan Öğrencilerin İstihdam Edilebileceği Alanlar

İyi bir eğitim, kariyerin temelini belirlemektedir. Temel hususlar baz alındığında, öğrencilerin aldıkları dersler ve kaliteli eğitim çerçevesinde, turizm sektörüyle ilişkili çoğu alana hitap eden bölümlerde istihdam edilebilmeleri mümkündür. Konaklama sektöründe, Otel, Lokanta, İkram Hizmetlerinin genel bölümlerinde (Servis-Bar, Animasyon, Kat Hizmetleri, İnsan Kaynakları, Muhasebe, Önbüro, Halkla İlişkiler, İleriye dönük yönetici pozisyonu vb.), Karşılama Hizmetleri, Seyahat Acentaları, Havaalanları Biletleme ve Otomasyon Sistemleri, Turizm Bakanlığı’nın bünyelerinde ve faaliyet kollarında, Kongre ve Konferans Salonlarında, Charter Tur Şirketlerinde, Kruvaziyer Gemilerinde, Satış-Pazarlama bölümleri, Şirketlerin Yönetici Departmanlarında Muhasebe, Halkla İlişkiler vb. turizm sektörünün dışında kalan bölümlerde de istihdam olanakları mevcuttur. Ayrıca, turizm eğitiminde DGS sınavı ile 4 yıllık lisans bölümlerine geçmeleri, KPSS sınavları ile memurluk kadrolarına girebilmeleri hatta akademik kariyer hedeflemeleri de olası çözümlemeler içerisinde yer almaktadır.

 

 

DGS Sınavı İle Geçebilecekleri 4 Yıllık Lisans Programları

 

İşletme, İşletme Enformatiği, İşletme Yönetimi, İşletme-Ekonomi, Konaklama İşletmeciliği, Konaklama ve Turizm İşletmeciliği, Otel Yöneticiliği, Turizm İşletmeciliği, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik, Turizm ve Otel İşletmeciliği, Turizm ve Otel Yöneticiliği, Turizm ve Otelcilik (Bölümü/Bölümleri).

Vizyonumuz

Değişen ve gelişen değerler ışığında, kaliteden ödün vermeden profesyonelce eğitim vermeyi ve öğrencilerin hayallerini gerçekleştirmede ileriye dönük planlar ve programlar uygulayıp, öğrencilerin kariyer hedeflerine ve gelecekte olmak istedikleri yerlere uygun bir şekilde tasarı düzenlemeyi hedefliyoruz. Uzun vadede yapılan yatırımlar ve uygulanan programlar sayesinde, “bugünün bireyleri yarının yetişmiş bilirkişileri, yöneticileri ve hatta aldıkları dersler ve uyguladıkları yöntemler sayesinde işletme sahipleri” yetiştirmek temel prensibimizdir.

Misyonumuz

Gelecekte iyi yerlere gelebilmek, başarılı iş adamları ve kadınları yetiştirebilmek adına temel eğitimlerin en üst düzeyde alınmasını, gençlerin meslekleri hakkında detaylı şekilde bilgilendirilmeleri ve daha bilinçli bireyler olarak yetişmesini sağlamak amacıyla potansiyel yetkinliklerinin farkında olmalarını sağlamak misyonumuzun birinci önceliğidir. Temel değerler ışığında farkındalık oluşturmak, bilinçli ve kendinden emin, kendine güvenen yeni nesiller yetiştirmek için çabalamak misyonumuzun göstergesidir. “Kendini Keşfet, Biz Rehber Olalım, Sen LİDER”, sözü misyonumuzun belirleyicisidir.

 

Program Dahilinde Alınan Dersler ve Derslerin İçerikleri

I.YARIYIL

Genel İşletme: Bu bölümden mezun olacak öğrencilerin sadece Turizm ve Otelcilik alanlarında değil, ayrıca işletmelere yönelik de iş fırsatları bulabilmesi, yönetim ve organizasyona ve dolayısıyla turizm sektörü ile bağdaşık ve bütünleşik bir alana hakim olması açısından temel düzeyde işletmecilik dersleri verilmektedir.

Genel Turizm: Öğrencilerin turizm sektöründe faaliyet gösteren otel, çeşitli konaklama tesisleri, yeme-içme mekanları için farklı tarzda dizayn edilmiş, müşteri beklentilerine uygun alanları bilmeleri, turist tipolojilerini öğrenmeleri, turizm sektörünün geçmişini ve günümüze kadar olan süre zarfı içerisindeki gelişimini yakından takip etmek, istihdam edilecek alanın özelliklerini ve durumunu analiz etmek amacıyla geniş kapsamlı olarak sunulmaktadır.

Bilgi ve İletişim Teknolojisi: İçinde bulunduğumuz çağı değerlendirdiğimizde pazarlama, ulaşım, biletleme, rezervasyon, konaklama, ulaşım vb. gerek turizm sektörünü gerekse de diğer alanları kapsayan geniş bir bilgi ağı sistemi mevcuttur. Çalışılan alanlarda gün içerisinde dahi bilgi iletişim sistemlerini kullanmadan herhangi bir organizasyon yapmak zaman ve para kaybına neden olmaktadır. Zamanı en değerli şekilde kullanmak adına çalışanlara işlerinde daha başarılı olmaları, iletişim ağı çerçevesinde daha makul iş fırsatları bulabilmeleri adına bu ders öğrencilerin hizmetine sunulmaktadır.

Genel Pazarlama: Bu dersi alan öğrenciler pazarlama ile ilgili daha avantajlı hizmetleri satın alma ve satışa sunma konusunda bilgilendirilmektedirler. Pazarlama sektörü ile bölümlerde çalışabilmek için gerekli olan teorik eğitimleri, satış pazarlama derslerini ve tekniklerini almaktadırlar.

Ön Büro İşlemleri I: Konaklama işletmelerinde istihdam edilmek üzere önbüro ve otomasyon sistemlerini öğretmek amacıyla öğrencilere önbüro bölümlerinin yetki ve sorumlulukları, ilişki içerisinde oldukları diğer departmanlar, yapmakla yükümlü oldukları görevler vb. genel konular verilmektedir.

Turizm Ekonomisi: Turizm sektörü 56 sektörle doğrudan ilişkili olduğu için, turizm sektörünü tek başına düşünmek olanaksızdır. En fazla ilişkili olduğu alanlardan birisi de kuşkusuz finans sektörüdür. Turizm sektörünün girdi ve çıktılarına yön veren, arz kaynaklarını taleplere göre uyarlayan, turizm sektörünün yıl içerisindeki döviz bazında değişimlerini vb. durumları irdeleyen turizm ekonomisi dersi öğrencilere turizm sektörünün ödemeler dengesine sağladığı katkıları, istihdamı geliştirmesi ve gizli işsizliği önlemesi açısından önemini anlatmak üzere verilmektedir.

Genel ve Mesleki İletişim Becerileri: Bu ders için öğrencilerin genel anlamda meslek hayatına atılmalarını kolaylaştıracak ve iletişim ortamını güçlendirecek farklı yöntem ve metotlar uygulanmaktadır. İletişim becerileri güçlü kişiler diğer rakiplerine karşı üstün konuma gelerek daha erken terfi fırsatı bulmaktadırlar.

Yiyecek-İçecek Yönetimi: Turizm ve Otelcilik alanlarında hizmet sektöründe istihdam edilecek personelin olmazsa olmaz alanlarından birisi de yiyecek-içecek sektörüdür. Konuyu daha iyi kavramak adına temel düzeyde yiyecek ve içecek sektörünün yönetim ve uygulama şekli anlatılmaktadır. Öğrenciler turizm ve otel-konaklama tesislerinde birbirleri ile bağlantılı alanlarda çalışabilmek adına farklı departmanlar hakkında da bilgi sahibi olmak durumundadırlar.

Atatürk İlke ve İnkılap Tarihi I: Tarihini bilen, geçmişini iyice irdeleyen bireyler yetiştirebilmek adına Atatürk İlke ve İnkılap Tarihi dersi verilmektedir. Ders kapsamında; İnkilap tarihi, tanımı, evreleri, gelişme aşamaları, süreci, I. Dünya Savaşı, savaşılan cepheler, Osmanlı Devleti’nin parçalanması ve Cumhuriyetin kurulması, işgaller karşısındaki girişimler, kongreler, TBMM açılması ve yenilikler vb. konular anlatılmaktadır.

Türk Dili I: Öğrencilerin öncelikle kendi dillerine hakim olması gerektiğinden dolayı, anadilimizi iyi öğrenmeleri ve misafir ilişkilerinde akıcı bir şekilde kullanmaları açısından; Türk Dili altyapısı, sözcük öbekleri, belirteçler, zarflar, edatlar, bağlaçlar, zamirler, sıfatlar, cümle yapıları, kelime türleri, anlatım becerileri, düzgün ve etkili konuşma yöntemleri vb. konular verilmektedir.

Yabancı Dil I (İngilizce I): Turizm sektörü uluslararası bir hareketliliği içerdiğinden dolayı, öğrencilerin en az 1 yabancı dili anadili gibi konuşmaları gerekmektedir. Öğrencilerin gerek çalışacakları alanlara yönelik gerekse de İngilizce grammer yapısına uygun olarak sözcük ve cümle aktarımları anlatılmaktadır. Temel eğitimden baz alınarak uygulanan İngilizce I eğitimi tüm öğrencilerin kolaylıkla anlayabileceği şekilde verilmektedir.

 

II.YARIYIL

Otel İşletmeciliği: Otel işletmelerine yönelik öğrencilere hem sektörde çalışabilecekleri hem de sektörün getirdikleri yenilikleri ve uygulamaları aktarmak amaçlanmaktadır. Otel yönetiminde söz sahibi olabilmek adına öğrencilere otel ile ilgili yönetim ve işletim sistemleri ve uygulamalar sunulmaktadır.

Kat Hizmetleri Yönetimi: Konaklama sektörünün diğer bir olmazı da kat hizmetleridir. Otelin dışında olduğu gibi içinde de görünmeyen hizmetler sunulmaktadır. Öğrencileri oda dizaynları, oda süsleme şekilleri, temizlik yöntemleri ve bilgilendirmeler verilmektedir.

Genel Muhasebe: Öğrencilerin gerek turizm sektöründe gerekse de diğer alanlara vakıf sektörlerle etkileşimde olabilecekleri düşünülerek önbüro ve muhasebe temeline uygun olarak temel ve genel muhasebe işlemleri, otel ve konaklama işletmeleri defter tutma yöntemleri, girdi-çıktı hesaplama uygulamaları aktarılmaktadır.

Ön Büro İşlemleri II: Önbüro İşlemleri I dersinin devamı olarak verilen Önbüro İşlemleri II dersinde öğrencilere otomasyon sistemleri, rezervasyon işlemleri, oda kayıt defterlerinin tutulması vb. konularda uygulamaya yakın olacak şekilde internet ortamında ve gerçeğe yakınlığı sağlayacak şekilde dersler verilmektedir.

Turizm Coğrafyası: Konaklama sektöründe verilmesi gereken diğer bir ders de turizm sektörü ile yakından ilişkili olana coğrafya dersidir. Turizm sektörünün geniş alanlara yayılması ve kültürel değerleri yansıtması, farklı alanlarda turizm çeşitlerinin geliştirilmesi ve sürdürülebilirliğinin sağlanması açısından turizm dersine yönelik coğrafi alanlarla, çevre koşulları ile ve turizm envanteri ile ilgili bilgiler sunulmaktadır.

Turizm Mevzuatı: Turizm sektörünün içerisinde bulunduğu yasal hak ve yükümlülüklerin, çevre düzenlemelerinin, turizm konaklama tesislerinin kanun, yasa ve tüzüklerle korunduğu mevzuat dersinde; öğrencilere turizm sektörü ile bağdaşık bölümlerin yasalarından ve kanunlarından bahsedilmektedir. Kıyı Kanunları, Seyahat Acentacılığı, Turist Rehberliği, Turizm Teşvik Kanunu, Tur Acentalarının ve Otobüslerinin uymak zorunda oldukları kurallar ve kanunlardan söz edilmektedir.

Özel İlgi Turizmi: Turizm sektörü içerisinde 3S turizmine alternatif olarak kitle turizminden ayrı olarak farklı turizm türleri ortaya konulmaktadır. Bu ders içeriği için farklı turizm türlerinden; Kış Turizmi, Kongre ve Fuar Turizmi, Sağlık Turizmi, Ekoturizm, Kırsal Turizm, İnanç Turizmi, Helal Turizm, Dağ-Doğa Turizmi, Kuş Gözlemciliği, Alışveriş Turizmi, Spor Turizmi, Golf Turizmi, Kültür Turizmi, Yayla Turizmi vb. turizm çeşitlerinden bahsedilmektedir.

Bilimsel Araştırma Teknikleri: Öğrencilerin farklı konular hakkında araştırma yapmalarını kolaylaştıracak yöntemler ve uygulamalar daha önce yapılmış uygulamalar yardımıyla örneklerle aktarılmaktadır. Araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenciler istedikleri bilgilere daha hızlı ulaşabilmektedirler.

Turizm Sosyolojisi: Turizm sosyolojisi farklı milletlerden gelen insanların birbiriyle kültürel aktiviteler içerisinde kültürlenmelerini, kültürel etkileşimde olmalarını, farklı örf-adet ve gelenek-görenekleri tanımalarına yardımcı olmaktadır. Turizm çeşitlerini ve turist tiplerini de ele alan bu ders öğrencilerin sektörde çalışacakları turist tiplerini ve kültürlerini bilmeleri konusunda kolaylık sağlamaktadır.

Atatürk İlke ve İnkılap Tarihi II: Bu ders Atatürk İlke ve İnkılap Tarihi I dersinin devamı niteliğinde olup daha geniş ve kapsamlı bilgiler sunulmaktadır.

Türk Dili II: Bu ders Türk Dili I dersinin devamı niteliğinde olup, daha geniş ve farklı konular sunulmaktadır.

Yabancı Dil II (İngilizce II): Yabancı Dil II dersi Yabancı Dil I dersinin devamı niteliğinde olup, öğrenilen konular doğrultusunda öğrencilere pratik bilgiler sunulmakta, İngiliz Dili grammer yapısı kapsamlı şekilde anlatılmaktadır.

 

III.YARIYIL

Turizm Pazarlaması: Turizm sektörüyle bire bir yakından ilişkisi olan diğer bir ders konusu da turizm pazarlaması dersidir. Turizm pazarlama dersi ile ilgili olarak tutundurma kavramları, dağıtım kanalları, ürün çeşitlendirmesi, pazarlama yöntemleri, stratejik planlama, pazarlama çevresi vb. gibi konular verilmektedir.

Mutfak Hizmetleri Yönetimi: Turizm ve konaklama sektöründe uğraş alanlarının en belirleyicilerinden birisi olan mutfak hizmetleri ile öğrencilerin otel içi farklı departmanlardan bilgi edinmeleri sağlanmaktadır. Mutfak yönetimin esasları, farklı mutfak tipleri, mutfaktan servise çıkan ürünler, mutfak bölümleri vb. aktarılmaktadır.

Finansal Yönetim: Turizm sektörü finans sağlayıcıları ve yatırımcılar açısından önem taşımaktadır. Turizm sektörü içerisinde finans dersi kapsamında; finansal planlama, finansal analiz yöntemleri, finansal planlamanın tarihsel gelişimi, finansal yönetim fonksiyonları, paranın zaman değeri, fon kaynakları vb. konular verilmektedir.

Mesleki Yabancı Dil I: Turizm sektöründe istihdam edilen öğrencilerin en az bir yabancı dili etkili bir biçimde konuşabilmeleri gerektiği düşünülerek, öğrencilerin temel dil bilgilerine ek olarak konuşma pratiklerini geliştirmek adına mesleki anlamda dil dersi konulmuştur. Öğrencilerin mesleki çalışma koşullarına uygun olarak kelime ezberletme, dili sevdirmeye yönelik karşılıklı konuşma diyalogları ve videolar öğrencilerin daha kapsamlı algılama yeteneklerini geliştirmek için verilmektedir.

Konaklama İşletmeleri Muhasebesi: Konaklama işletmelerine yönelik olarak öğrencilerin muhasebe planlamaları yapabilmeleri, satılan ve alınan ürünlerin defter kayıtlarının tutulması, mal hareketleri ve kasa işlemlerinin öğretilmesi vb. konular aktarılmaktadır.

Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü: Konaklama sektörüyle yakından ilgili olan alanlardan birisi de ulaşım ve gezi programlarıdır. Bu programlar çerçevesinde seyahat acentaları ve ulaştırma faaliyetlerini yöneten ve yönlendiren organizatörler ve yetkililerin yaptıkları işleri öğrencilere aktarmak, teorik olarak turist kavramını detaylı şekil açıklamak, seyahat sürecini belirlemek, turistin turizm ürünü ile buluşma sürecini belirlemek, insanları seyahate iten nedenleri belirlemek, yaygın turizm şekillerini öğretmek, seyahat acentalarının sorumluluk ve yükümlülüklerini belirlemek ve sınıflarını açıklamak vb. gibi konular sunulmaktadır.

İnsan Kaynakları Yönetimi: Öğrencilerin yönetim ve organizasyon alanlarında da çalışabilecekleri düşünülerek,  insan kaynakları eğitimi almaları, bu kapsamda belirlenen konuları görmeleri gerekmektedir. İnsan kaynakları yönetimine giriş, insan kaynakları yönetimin teorik temelleri, insan kaynakları üzerindeki olumlu ve olumsuz etmenler, kurumsal yaklaşım, çokuluslu şirketler, karşılaştırmalı insan kaynakları yönetimi, insan kaynakları yönetiminde performans değerlendirme vb. konular işlenmektedir.

Girişimcilik: Turizm sektöründe istihdam edilecek öğrencilerin ileriki dönemlerde işletme sahibi olabilecekleri de göz önünde bulundurularak, girişimci ve girişimci kavramının tanımlamaları, girişimcilikte farkındalık, iş planı, motivasyon, kariyer hedefleme, girişimciliğin değerlendirilmesi vb. konular verilmektedir.

Turizm Politikası ve Planlaması: Öğrencilerin çalışacakları alanlar ile temel turizm eğitimi konuları almaları gerektiği düşünüldüğünde, Türkiye turizm potansiyeli, Türkiye turizm stratejileri, kalkınma planlamalarında turizm, turizm kavramının dolaylı ve doğrudan olumlu ve olumsuz etkileri, eksiklikleri, güncel turizm plan ve politikalarının değerlendirilmesi, turizm eğitimi sorunları, turizm eğitiminin, plan ve   politikalarının amaçları vb. konuları almaları gerekmektedir.

Turizmde Etik: Turizm kavramının iş akışına ve mesleki şartlara bağlı yapılabilmesi, turizmde etik dersinin yardımıyla mümkün olmaktadır. Turizm ve çevre ile ilgili düzenlemelerde ahlak kurallarına uygunluk, yönetim konularında erdemli ve faziletli davranma, otel işletmelerinin etik sorunları, sorunların nedenleri ve çözüm önerileri, adaletli yaklaşım, sorumluluk sahibi olma, herkese eşit davranma, insancıl   olma, işe bağlı olma, hukukun üstünlüğüne inanma vb. gibi konular işlenmektedir.

Gıda ve Personel Hijyeni: Özellikle konaklama ve yeme-içme tesislerinde çalışanların en başta dikkat etmesi gereken hususlardan birisi de temizlik ve hijyen kurallarıdır. İşletmelerde bulunması gereken HACCP belgesi de müşterilerin ve çalışanların gıda ve hijyenlerini korumaya yöneliktir. Bu çerçevede ders içeriğinin ne olduğu, şartların sağlanmasında uygulanması gereken durumlar, personel hijyen şartları, gıdaların korunması ve muhafaza koşullarının belirlenmesi, mutfak ekipmanlarının temizlik koşulları, çalışan personelin eğitimi vb. konular verilmektedir.

Turizmde Tanıtım ve Satış Geliştirme: Turizm sektöründe istihdam edilecek öğrencilerin mesleğin getirdiği yeniklikleri takip etmekten ziyade, mesleğe yönelik reklam tekniklerini almaları, tanıtma çeşitlerini bilmeleri, ülke tanıtması ve imaj, tanıtımda lobi ve lobicilik, turist tanıtmada örgütleme, Türkiye’nin turizm varlıklarının tanıtımı, satış geliştirme teknikleri, satış geliştirme ve özellikleri vb. konuların bilinmesi gerekmektedir.

 

IV.YARIYIL

Rekreasyon ve Animasyon: Turistlerin tatillerini ve boş zamanlarını değerlendirme konusunda öğrencilerin bilgi sahibi olmaları gerekmektedir. Bu aşamada; rekreasyon planlama ve aşamalarının bilinmesi, rekreasyon yönetimi kavramının detaylı olarak sunulması, rekreasyon ve turizm ilişkisi, animasyon kavramı, turizm işletmelerinde rekreasyonun önemi ve planlanması vb. konuların verilmesi planlanmaktadır.

Servis ve Bar Teknikleri: Turizm sektörünü hizmetler sektörü içerisinde değerlendirdiğimizde misafir ilişkilerinin sıkı tutulması, çalışan-turist kavramlarının iyi analiz edilmesi, misafire yaklaşım, yiyecek ve içeceklerin sunumu, turist tiplerine göre yeme-içme alışkanlıklarının analiz edilmesi ve bu çerçevede bu konuların verilmesi gerekmektedir.

Kongre ve Fuar Yönetimi: Konaklama sektöründe istihdam edilecek öğrencilerin ağırlama ve ikram hizmetlerini iyi analiz etmeleri gerekmektedir. Bu kapsamda müşteri ilişkileri, ikram hizmetleri, karşılama ve ağırlama, iletişim becerisi, diksiyon vb. gibi konular verilmektedir.

Mesleki Yabancı Dil II: Mesleki Yabancı Dil I dersinin devamı olmakla birlikte,  daha çok konuşma ve mesleki pratiğe bağlı konular işlenmektedir.

Halkla İlişkiler: Konaklama sektöründe ve diğer alanlarda istihdam edilecek öğrenciler için, misafir ilişkileri oldukça önem taşımaktadır. Bu kapsamda öğrencilerin; halkla ilişkiler konusuna giriş, uzman görüşleri, halkla ilişkiler uygulamaları, kamuoyu, halkla ilişkilerde izlenecek yollar ve uygulamalar, turizm işletmelerinde halkla ilişkiler vb. konular anlatılmaktadır.

Turizm İşletmelerinde Yatırım ve Proje Analizi:  Bu ders kapsamında öğrenciler; yatırım planlarının nasıl uygulandığı, yatırım seçeneklerinin neler olduğu, risk analizi, finansal analiz, orta ve uzun vadede finansal planlama, yatırım projelerini değerlendirme yöntemleri vb. konular sunulmaktadır.

Turizm ve Çevre: Ders ile ilgili olarak, turizm sektörünün çevre üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri, olası yatırımların olumlu ve olumsuz yanları, rekabet koşullarından çevrenin nasıl etkilendiği vb. konular işlenmektedir.

Temel Matematik: Öğrencilerin DGS sınavına yönelik eğitim almaları gerektiği düşünülerek temel anlamda matematik dersinin verilmesi gerektiği düşünülmektedir. DGS sınavında işlenen konular ve geçmiş yılların çıkmış soruları üzerinden gidilerek anlatımlar yapılmaktadır.

Turizmde Güncel Sorunlar ve Yaklaşımlar: Öğrenciler bu ders kapsamında; Dünya’daki ve Türkiye’deki turizm sektörü ile ilgili gelişimleri takip etmektedirler. Ayrıca; turizm eğitimi, ürün çeşitlendirmesi, sektördeki yeni sistemler, güncel turizm konularına yönelik seminer çalışmaları, bugünün ve geleceğin turistlerindeki seyahat eğilimler vb. konular işlenmektedir.

İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku: Bu ders kapsamında öğrencilere; iş hukukunun temel kavramları, iş sözleşmesi, toplu iş hukuku, sendika hakkı ve üyeliği, grev ve lokavt, çalışma saatleri düzeni ve yeri, izinler vb. konular geniş açıklamalarıyla anlatılmaktadır.

Yönlendirilmiş Çalışma: Bu ders kapsamında öğrencilere kendilerini geliştirmeleri ve aldıkları eğitimin temel bir parçası olarak çalışmalar yapmaları, araştırma tekniklerini kullanarak bilgiye daha kolay nasıl ulaşabileceklerini belirlemek amaçlanmaktadır.

Toplam Kalite Yönetimi: Bu ders bazında öğrencilere; savurganlığı önlemek, maliyetleri azaltmak, kaliteyi artırmak, sürekli geliştirme-iyileştirme (Kaizen Metodu), zamandan tasarruf sağlamak, etkili zaman yönetimi, müşteri profilini analiz etmek ve müşterinin beklentilerine göre hareket etmek vb. konular verilmektedir.

 

 

*** Mesleki Staj (30 iş günü)