Program
Hakkında Genel Bilgi
Turizm
ve Otel İşletmeciliği Programı turizm sektörüne kalifiye ve nitelikli personel
yetiştirmek amacıyla oluşturulmuş, ders içerikleri de ileriki dönemlerde
öğrencilerin mezuniyetleri ve iş bulma imkanlarının yanı sıra sektörde
yükselebilme, yönetici ve yönlendirici faaliyetlerde bulunabilmeleri adına
kapsamlı ve müfredata uygun şekilde geliştirilmiştir. Program dahilinde alınan
derslerin öğrencilerin gerek mesleki anlamda gerekse de farklı iş kollarında da
geleceklerine yön verecek şekilde olması sağlanmıştır. Bu programda alınacak
teorik derslerin yanına ek olarak öğrencilerin ilgi alanlarına yönelik uygulama
alanlarını içeren dersler de verilmesi planlanmıştır. Ayrıca yıl içerisinde
farklı zaman dilimlerinde öğrencilerin sektör yetkilileri ile buluşturulup
uygulamalı dersler almaları, yönlendirici edinimler kazanmaları, kendilerini
geliştirebilmeleri adına toplantılar düzenlenmektedir. Öğrenciler bu sayede
akademi-sektör işbirliği içerisinde kendilerini daha verimli ve özgüveni yüksek
bireyler olarak hissedebilmektedir.
Programın
Önemi
Dünyada
artan rekabet koşulları, insanların daha fazla kazanmalarına, sürekli
yenilikler ve arayışlar içerisinde olmalarına, diğer iş grupları arasında
ayrıcalık oluşturmak istemelerine, yetki ve sorumluluklarının artarak, rekabet
içinde oldukları rakiplerine karşı üstünlük elde etmek istemelerine neden
olmaktadır. Turizm sektörü de hayli rekabetin yaşandığı çok etkili iş gücü ve
sektörü bir arada barındıran en önemli sektörlerin başında gelmektedir. Ulusal
ve uluslararası alanda daha verimli ve kaliteli hizmet sunarak potansiyel
müşterilerin sayılarını artırmak ve daha fazla döviz gelirine sahip olmak
isteyen yatırımcılar, yeni fikirler ve buluşlar ortaya sürerek insana odaklı bu
mesleği en iyi şekilde zirveye taşımak istemektedir. Turizm sektörünün doğrudan
56, dolaylı olarak da 58 ve üstü sektör ile ilişki içerisinde olduğu göz önünde
bulundurulduğunda, turizm sektörünün heterojen bir yapıda olduğu ve sadece
turizm pazarı kapsamında değil, ayrıca diğer sektörlerin oluşumuna ve
devamlılığının sağlanmasına da katkı sağladığı savunulmaktadır. Bu durumda
rakiplerine karşı üstünlük sağlayabilecek, iyi bir teorik eğitim almış, müşteri
odaklı çalışan, kendinden emin, iş gücü ve motivasyonu yüksek bireylerin
yetiştirilmesi gerekmektedir. “Turizm sektörüne adapte edilmiş, sektörde
çalışırken zorluk teşkil etmeyecek, altyapısı oluşturulmuş bu bölüm, sektörde
daha iyi iş gücüne sahip bireyler yetiştirmesi”, açısından oldukça önem
taşımaktadır. Alanında uzman hocaların, öğrencilerin kariyer hedeflerine uygun
bir şekilde sektörde ikame edilmesi hususunda üzerlerine düşen her türlü yetki
ve sorumluluğu almaları ve bu doğrultuda eğitim vermeleri programın öneminin
algılanmasında ve sürdürülebilirliğinin sağlanmasında üst düzey önem taşımaktadır.
Programın
Amacı
Turizm
sektörü deyince hizmetler sektörü akla gelmektedir. Turistlerin tatil
anlayışına ve beklentilerine uygun kaliteli ve nitelikli hizmeti sunmak hem
turistlerin memnun ayrılıp tekrar gelmelerine hem de ülke turizm çıkarlarını ve
imajını korumada ve devamlılığının sağlanmasında oldukça etkilidir. Turizm
sektörüne nitelikli personel yetiştirmek için teorik derslerin öğrencilere en
iyi şekilde adapte edilmesi, öğrencilerin kariyer planlamalarına katkıda
bulunulması amacıyla üst düzey performans sunulması gerekmektedir. Bu nedenle;
Turizm
sektörüyle bağlantılı genel hukuk ve kurallar çerçevesi içerisinde sektörün
getirdiği yeniliklere ve olanaklara uygun şekilde istihdam edilecek personeli
yetiştirmek ve mevcut turizm potansiyelindeki durumun analizini yapıp en iyi
şekilde sürdürülebilirlik ilkesi göz önünde bulundurularak, “Otel Lokanta ve
İkram Hizmetleri Bölümünde” istihdam edilecek personele kolaylık sağlamak
amacıyla öğrencilere en etkili ve verimli imkanlar sunulmak amaçlanmaktadır.
Özel Kabul Şartları
Öğrencinin bu bölüme kaydolabilmesi için,
Yükseköğretime Öğrenci kabulü için ülke çapında yapılan Yükseköğretim Kurumları
Sınavına (YKS) girmiş olması gerekmektedir. Öğrenciler Yükseköğretim
Kurumları Sınavından (YKS) alınan puan ve ortaöğretim not ortalamalarına göre
Yükseköğretim kurumlarındaki bölümlere tercihlerine ve puan ortalamalarına göre
yerleşmektedir.
Mezuniyet
Programı
bitirme süresi azami 2 yıldır. Her yıl 2 dönemden oluşmak kaydıyla, toplamda 4
dönem eğitim almak gereklidir. Her dönem için öğrenci en az 30 AKTS ders
almakla ve 2 yılın sonunda 120 AKTS’yi tamamlamakla yükümlüdür. Turizm
ve Otel İşletmeciliği Programı öğrencileri, sınavlarını başarıyla
tamamlamaları, zorunlu meslek stajı yapmış olmaları ve gerekli şartları
sağlamaları sonucunda ön lisans diploması almaya hak kazanırlar.
Mezun Olan
Öğrencilerin İstihdam Edilebileceği Alanlar
İyi bir eğitim, kariyerin temelini belirlemektedir.
Temel hususlar baz alındığında, öğrencilerin aldıkları dersler ve kaliteli
eğitim çerçevesinde, turizm sektörüyle ilişkili çoğu alana hitap eden
bölümlerde istihdam edilebilmeleri mümkündür. Konaklama sektöründe, Otel,
Lokanta, İkram Hizmetlerinin genel bölümlerinde (Servis-Bar, Animasyon, Kat
Hizmetleri, İnsan Kaynakları, Muhasebe, Önbüro, Halkla İlişkiler, İleriye dönük
yönetici pozisyonu vb.), Karşılama Hizmetleri, Seyahat Acentaları, Havaalanları
Biletleme ve Otomasyon Sistemleri, Turizm Bakanlığı’nın bünyelerinde ve
faaliyet kollarında, Kongre ve Konferans Salonlarında, Charter Tur
Şirketlerinde, Kruvaziyer Gemilerinde, Satış-Pazarlama bölümleri, Şirketlerin
Yönetici Departmanlarında Muhasebe, Halkla İlişkiler vb. turizm sektörünün
dışında kalan bölümlerde de istihdam olanakları mevcuttur. Ayrıca, turizm
eğitiminde DGS sınavı ile 4 yıllık lisans bölümlerine geçmeleri, KPSS sınavları
ile memurluk kadrolarına girebilmeleri hatta akademik kariyer hedeflemeleri de
olası çözümlemeler içerisinde yer almaktadır.
DGS Sınavı İle Geçebilecekleri 4 Yıllık Lisans
Programları
İşletme,
İşletme Enformatiği, İşletme Yönetimi, İşletme-Ekonomi, Konaklama
İşletmeciliği, Konaklama ve Turizm İşletmeciliği, Otel Yöneticiliği, Turizm
İşletmeciliği, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik, Turizm ve Otel İşletmeciliği,
Turizm ve Otel Yöneticiliği, Turizm ve Otelcilik (Bölümü/Bölümleri).
Vizyonumuz
Değişen
ve gelişen değerler ışığında, kaliteden ödün vermeden profesyonelce eğitim
vermeyi ve öğrencilerin hayallerini gerçekleştirmede ileriye dönük planlar ve
programlar uygulayıp, öğrencilerin kariyer hedeflerine ve gelecekte olmak
istedikleri yerlere uygun bir şekilde tasarı düzenlemeyi hedefliyoruz. Uzun
vadede yapılan yatırımlar ve uygulanan programlar sayesinde, “bugünün bireyleri
yarının yetişmiş bilirkişileri, yöneticileri ve hatta aldıkları dersler ve
uyguladıkları yöntemler sayesinde işletme sahipleri” yetiştirmek temel
prensibimizdir.
Misyonumuz
Gelecekte
iyi yerlere gelebilmek, başarılı iş adamları ve kadınları yetiştirebilmek adına
temel eğitimlerin en üst düzeyde alınmasını, gençlerin meslekleri hakkında
detaylı şekilde bilgilendirilmeleri ve daha bilinçli bireyler olarak
yetişmesini sağlamak amacıyla potansiyel yetkinliklerinin farkında olmalarını
sağlamak misyonumuzun birinci önceliğidir. Temel değerler ışığında farkındalık
oluşturmak, bilinçli ve kendinden emin, kendine güvenen yeni nesiller
yetiştirmek için çabalamak misyonumuzun göstergesidir. “Kendini Keşfet, Biz
Rehber Olalım, Sen LİDER”, sözü misyonumuzun belirleyicisidir.
Program
Dahilinde Alınan Dersler ve Derslerin İçerikleri
I.YARIYIL |
Genel İşletme: Bu
bölümden mezun olacak öğrencilerin sadece Turizm ve Otelcilik alanlarında
değil, ayrıca işletmelere yönelik de iş fırsatları bulabilmesi, yönetim ve
organizasyona ve dolayısıyla turizm sektörü ile bağdaşık ve bütünleşik bir
alana hakim olması açısından temel düzeyde işletmecilik dersleri
verilmektedir. |
Genel Turizm: Öğrencilerin
turizm sektöründe faaliyet gösteren otel, çeşitli konaklama tesisleri,
yeme-içme mekanları için farklı tarzda dizayn edilmiş, müşteri beklentilerine
uygun alanları bilmeleri, turist tipolojilerini öğrenmeleri, turizm
sektörünün geçmişini ve günümüze kadar olan süre zarfı içerisindeki
gelişimini yakından takip etmek, istihdam edilecek alanın özelliklerini ve
durumunu analiz etmek amacıyla geniş kapsamlı olarak sunulmaktadır. |
Bilgi ve İletişim Teknolojisi: İçinde
bulunduğumuz çağı değerlendirdiğimizde pazarlama, ulaşım, biletleme,
rezervasyon, konaklama, ulaşım vb. gerek turizm sektörünü gerekse de diğer
alanları kapsayan geniş bir bilgi ağı sistemi mevcuttur. Çalışılan alanlarda
gün içerisinde dahi bilgi iletişim sistemlerini kullanmadan herhangi bir
organizasyon yapmak zaman ve para kaybına neden olmaktadır. Zamanı en değerli
şekilde kullanmak adına çalışanlara işlerinde daha başarılı olmaları,
iletişim ağı çerçevesinde daha makul iş fırsatları bulabilmeleri adına bu
ders öğrencilerin hizmetine sunulmaktadır. |
Genel Pazarlama: Bu dersi
alan öğrenciler pazarlama ile ilgili daha avantajlı hizmetleri satın alma ve
satışa sunma konusunda bilgilendirilmektedirler. Pazarlama sektörü ile
bölümlerde çalışabilmek için gerekli olan teorik eğitimleri, satış pazarlama
derslerini ve tekniklerini almaktadırlar. |
Ön Büro İşlemleri I: Konaklama
işletmelerinde istihdam edilmek üzere önbüro ve otomasyon sistemlerini
öğretmek amacıyla öğrencilere önbüro bölümlerinin yetki ve sorumlulukları,
ilişki içerisinde oldukları diğer departmanlar, yapmakla yükümlü oldukları
görevler vb. genel konular verilmektedir. |
Turizm Ekonomisi: Turizm
sektörü 56 sektörle doğrudan ilişkili olduğu için, turizm sektörünü tek
başına düşünmek olanaksızdır. En fazla ilişkili olduğu alanlardan birisi de
kuşkusuz finans sektörüdür. Turizm sektörünün girdi ve çıktılarına yön veren,
arz kaynaklarını taleplere göre uyarlayan, turizm sektörünün yıl içerisindeki
döviz bazında değişimlerini vb. durumları irdeleyen turizm ekonomisi dersi
öğrencilere turizm sektörünün ödemeler dengesine sağladığı katkıları,
istihdamı geliştirmesi ve gizli işsizliği önlemesi açısından önemini anlatmak
üzere verilmektedir. |
Genel ve Mesleki İletişim Becerileri: Bu ders
için öğrencilerin genel anlamda meslek hayatına atılmalarını
kolaylaştıracak ve iletişim ortamını güçlendirecek farklı yöntem ve metotlar
uygulanmaktadır. İletişim becerileri güçlü kişiler diğer rakiplerine karşı
üstün konuma gelerek daha erken terfi fırsatı bulmaktadırlar. |
Yiyecek-İçecek Yönetimi: Turizm
ve Otelcilik alanlarında hizmet sektöründe istihdam edilecek personelin
olmazsa olmaz alanlarından birisi de yiyecek-içecek sektörüdür. Konuyu daha
iyi kavramak adına temel düzeyde yiyecek ve içecek sektörünün yönetim ve
uygulama şekli anlatılmaktadır. Öğrenciler turizm ve otel-konaklama
tesislerinde birbirleri ile bağlantılı alanlarda çalışabilmek adına farklı
departmanlar hakkında da bilgi sahibi olmak durumundadırlar. |
Atatürk İlke ve İnkılap Tarihi I: Tarihini
bilen, geçmişini iyice irdeleyen bireyler yetiştirebilmek adına Atatürk İlke
ve İnkılap Tarihi dersi verilmektedir. Ders kapsamında; İnkilap tarihi,
tanımı, evreleri, gelişme aşamaları, süreci, I. Dünya Savaşı, savaşılan
cepheler, Osmanlı Devleti’nin parçalanması ve Cumhuriyetin kurulması,
işgaller karşısındaki girişimler, kongreler, TBMM açılması ve yenilikler vb.
konular anlatılmaktadır. |
Türk Dili I: Öğrencilerin öncelikle kendi dillerine
hakim olması gerektiğinden dolayı, anadilimizi iyi öğrenmeleri ve misafir
ilişkilerinde akıcı bir şekilde kullanmaları açısından; Türk Dili altyapısı,
sözcük öbekleri, belirteçler, zarflar, edatlar, bağlaçlar, zamirler,
sıfatlar, cümle yapıları, kelime türleri, anlatım becerileri, düzgün ve
etkili konuşma yöntemleri vb. konular verilmektedir. |
Yabancı Dil I (İngilizce I): Turizm
sektörü uluslararası bir hareketliliği içerdiğinden dolayı, öğrencilerin en
az 1 yabancı dili anadili gibi konuşmaları gerekmektedir. Öğrencilerin gerek
çalışacakları alanlara yönelik gerekse de İngilizce grammer yapısına uygun
olarak sözcük ve cümle aktarımları anlatılmaktadır. Temel eğitimden baz
alınarak uygulanan İngilizce I eğitimi tüm öğrencilerin kolaylıkla
anlayabileceği şekilde verilmektedir. |
II.YARIYIL |
Otel İşletmeciliği: Otel
işletmelerine yönelik öğrencilere hem sektörde çalışabilecekleri hem de
sektörün getirdikleri yenilikleri ve uygulamaları aktarmak amaçlanmaktadır.
Otel yönetiminde söz sahibi olabilmek adına öğrencilere otel ile ilgili
yönetim ve işletim sistemleri ve uygulamalar sunulmaktadır. |
Kat Hizmetleri Yönetimi: Konaklama
sektörünün diğer bir olmazı da kat hizmetleridir. Otelin dışında olduğu gibi
içinde de görünmeyen hizmetler sunulmaktadır. Öğrencileri oda dizaynları, oda
süsleme şekilleri, temizlik yöntemleri ve bilgilendirmeler verilmektedir. |
Genel Muhasebe: Öğrencilerin
gerek turizm sektöründe gerekse de diğer alanlara vakıf sektörlerle
etkileşimde olabilecekleri düşünülerek önbüro ve muhasebe temeline uygun
olarak temel ve genel muhasebe işlemleri, otel ve konaklama işletmeleri
defter tutma yöntemleri, girdi-çıktı hesaplama uygulamaları aktarılmaktadır. |
Ön Büro İşlemleri II: Önbüro
İşlemleri I dersinin devamı olarak verilen Önbüro İşlemleri II dersinde
öğrencilere otomasyon sistemleri, rezervasyon işlemleri, oda
kayıt defterlerinin tutulması vb. konularda uygulamaya yakın olacak şekilde
internet ortamında ve gerçeğe yakınlığı sağlayacak şekilde dersler
verilmektedir. |
Turizm Coğrafyası: Konaklama
sektöründe verilmesi gereken diğer bir ders de turizm sektörü ile yakından
ilişkili olana coğrafya dersidir. Turizm sektörünün geniş alanlara yayılması
ve kültürel değerleri yansıtması, farklı alanlarda turizm çeşitlerinin
geliştirilmesi ve sürdürülebilirliğinin sağlanması açısından turizm dersine
yönelik coğrafi alanlarla, çevre koşulları ile ve turizm envanteri ile ilgili
bilgiler sunulmaktadır. |
Turizm Mevzuatı: Turizm
sektörünün içerisinde bulunduğu yasal hak ve yükümlülüklerin, çevre
düzenlemelerinin, turizm konaklama tesislerinin kanun, yasa ve tüzüklerle
korunduğu mevzuat dersinde; öğrencilere turizm sektörü ile bağdaşık
bölümlerin yasalarından ve kanunlarından bahsedilmektedir. Kıyı Kanunları,
Seyahat Acentacılığı, Turist Rehberliği, Turizm Teşvik Kanunu, Tur
Acentalarının ve Otobüslerinin uymak zorunda oldukları kurallar ve
kanunlardan söz edilmektedir. |
Özel İlgi Turizmi: Turizm
sektörü içerisinde 3S turizmine alternatif olarak kitle turizminden ayrı
olarak farklı turizm türleri ortaya konulmaktadır. Bu ders içeriği için
farklı turizm türlerinden; Kış Turizmi, Kongre ve Fuar Turizmi, Sağlık
Turizmi, Ekoturizm, Kırsal Turizm, İnanç Turizmi, Helal Turizm, Dağ-Doğa
Turizmi, Kuş Gözlemciliği, Alışveriş Turizmi, Spor Turizmi, Golf Turizmi,
Kültür Turizmi, Yayla Turizmi vb. turizm çeşitlerinden bahsedilmektedir. |
Bilimsel Araştırma Teknikleri: Öğrencilerin
farklı konular hakkında araştırma yapmalarını kolaylaştıracak yöntemler ve
uygulamalar daha önce yapılmış uygulamalar yardımıyla örneklerle
aktarılmaktadır. Araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenciler
istedikleri bilgilere daha hızlı ulaşabilmektedirler. |
Turizm Sosyolojisi: Turizm
sosyolojisi farklı milletlerden gelen insanların birbiriyle kültürel
aktiviteler içerisinde kültürlenmelerini, kültürel etkileşimde olmalarını,
farklı örf-adet ve gelenek-görenekleri tanımalarına yardımcı olmaktadır.
Turizm çeşitlerini ve turist tiplerini de ele alan bu ders öğrencilerin
sektörde çalışacakları turist tiplerini ve kültürlerini bilmeleri konusunda
kolaylık sağlamaktadır. |
Atatürk İlke ve İnkılap Tarihi II: Bu ders
Atatürk İlke ve İnkılap Tarihi I dersinin devamı niteliğinde olup daha geniş
ve kapsamlı bilgiler sunulmaktadır. |
Türk Dili II: Bu ders
Türk Dili I dersinin devamı niteliğinde olup, daha geniş ve farklı konular
sunulmaktadır. |
Yabancı Dil II (İngilizce II): Yabancı
Dil II dersi Yabancı Dil I dersinin devamı niteliğinde olup, öğrenilen
konular doğrultusunda öğrencilere pratik bilgiler sunulmakta, İngiliz Dili
grammer yapısı kapsamlı şekilde anlatılmaktadır. |
III.YARIYIL |
Turizm Pazarlaması: Turizm
sektörüyle bire bir yakından ilişkisi olan diğer bir ders konusu da turizm
pazarlaması dersidir. Turizm pazarlama dersi ile ilgili olarak tutundurma
kavramları, dağıtım kanalları, ürün çeşitlendirmesi, pazarlama yöntemleri,
stratejik planlama, pazarlama çevresi vb. gibi konular verilmektedir. |
Mutfak Hizmetleri Yönetimi: Turizm
ve konaklama sektöründe uğraş alanlarının en belirleyicilerinden birisi olan
mutfak hizmetleri ile öğrencilerin otel içi farklı departmanlardan bilgi
edinmeleri sağlanmaktadır. Mutfak yönetimin esasları, farklı mutfak tipleri,
mutfaktan servise çıkan ürünler, mutfak bölümleri vb. aktarılmaktadır. |
Finansal Yönetim: Turizm
sektörü finans sağlayıcıları ve yatırımcılar açısından önem taşımaktadır.
Turizm sektörü içerisinde finans dersi kapsamında; finansal planlama,
finansal analiz yöntemleri, finansal planlamanın tarihsel gelişimi, finansal
yönetim fonksiyonları, paranın zaman değeri, fon kaynakları vb. konular
verilmektedir. |
Mesleki Yabancı Dil I: Turizm
sektöründe istihdam edilen öğrencilerin en az bir yabancı dili etkili bir
biçimde konuşabilmeleri gerektiği düşünülerek, öğrencilerin temel dil
bilgilerine ek olarak konuşma pratiklerini geliştirmek adına mesleki anlamda
dil dersi konulmuştur. Öğrencilerin mesleki çalışma koşullarına uygun olarak
kelime ezberletme, dili sevdirmeye yönelik karşılıklı konuşma diyalogları ve
videolar öğrencilerin daha kapsamlı algılama yeteneklerini geliştirmek için
verilmektedir. |
Konaklama İşletmeleri Muhasebesi: Konaklama
işletmelerine yönelik olarak öğrencilerin muhasebe planlamaları
yapabilmeleri, satılan ve alınan ürünlerin defter kayıtlarının tutulması, mal
hareketleri ve kasa işlemlerinin öğretilmesi vb. konular aktarılmaktadır. |
Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü: Konaklama
sektörüyle yakından ilgili olan alanlardan birisi de ulaşım ve gezi
programlarıdır. Bu programlar çerçevesinde seyahat acentaları ve ulaştırma
faaliyetlerini yöneten ve yönlendiren organizatörler ve yetkililerin
yaptıkları işleri öğrencilere aktarmak, teorik olarak turist kavramını
detaylı şekil açıklamak, seyahat sürecini belirlemek, turistin turizm ürünü
ile buluşma sürecini belirlemek, insanları seyahate iten nedenleri
belirlemek, yaygın turizm şekillerini öğretmek, seyahat acentalarının
sorumluluk ve yükümlülüklerini belirlemek ve sınıflarını açıklamak vb. gibi
konular sunulmaktadır. |
İnsan Kaynakları Yönetimi: Öğrencilerin
yönetim ve organizasyon alanlarında da çalışabilecekleri düşünülerek,
insan kaynakları eğitimi almaları, bu kapsamda belirlenen konuları görmeleri
gerekmektedir. İnsan kaynakları yönetimine giriş, insan kaynakları yönetimin
teorik temelleri, insan kaynakları üzerindeki olumlu ve olumsuz etmenler,
kurumsal yaklaşım, çokuluslu şirketler, karşılaştırmalı insan kaynakları
yönetimi, insan kaynakları yönetiminde performans değerlendirme vb. konular
işlenmektedir. |
Girişimcilik: Turizm
sektöründe istihdam edilecek öğrencilerin ileriki dönemlerde işletme sahibi
olabilecekleri de göz önünde bulundurularak, girişimci ve girişimci
kavramının tanımlamaları, girişimcilikte farkındalık, iş planı, motivasyon,
kariyer hedefleme, girişimciliğin değerlendirilmesi vb. konular
verilmektedir. |
Turizm Politikası ve Planlaması: Öğrencilerin
çalışacakları alanlar ile temel turizm eğitimi konuları almaları gerektiği
düşünüldüğünde, Türkiye turizm potansiyeli, Türkiye turizm stratejileri,
kalkınma planlamalarında turizm, turizm kavramının dolaylı ve doğrudan olumlu
ve olumsuz etkileri, eksiklikleri, güncel turizm plan ve politikalarının
değerlendirilmesi, turizm eğitimi sorunları, turizm eğitiminin, plan ve
politikalarının amaçları vb. konuları almaları gerekmektedir. |
Turizmde Etik: Turizm
kavramının iş akışına ve mesleki şartlara bağlı yapılabilmesi, turizmde etik
dersinin yardımıyla mümkün olmaktadır. Turizm ve çevre ile ilgili
düzenlemelerde ahlak kurallarına uygunluk, yönetim konularında erdemli ve
faziletli davranma, otel işletmelerinin etik sorunları, sorunların nedenleri
ve çözüm önerileri, adaletli yaklaşım, sorumluluk sahibi olma, herkese eşit
davranma, insancıl olma, işe bağlı olma, hukukun üstünlüğüne
inanma vb. gibi konular işlenmektedir. |
Gıda ve Personel Hijyeni: Özellikle
konaklama ve yeme-içme tesislerinde çalışanların en başta dikkat etmesi
gereken hususlardan birisi de temizlik ve hijyen kurallarıdır. İşletmelerde
bulunması gereken HACCP belgesi de müşterilerin ve çalışanların gıda ve
hijyenlerini korumaya yöneliktir. Bu çerçevede ders içeriğinin ne olduğu,
şartların sağlanmasında uygulanması gereken durumlar, personel hijyen
şartları, gıdaların korunması ve muhafaza koşullarının belirlenmesi, mutfak
ekipmanlarının temizlik koşulları, çalışan personelin eğitimi vb. konular
verilmektedir. |
Turizmde Tanıtım ve Satış Geliştirme: Turizm
sektöründe istihdam edilecek öğrencilerin mesleğin getirdiği yeniklikleri
takip etmekten ziyade, mesleğe yönelik reklam tekniklerini almaları, tanıtma
çeşitlerini bilmeleri, ülke tanıtması ve imaj, tanıtımda lobi ve lobicilik,
turist tanıtmada örgütleme, Türkiye’nin turizm varlıklarının tanıtımı, satış
geliştirme teknikleri, satış geliştirme ve özellikleri vb. konuların
bilinmesi gerekmektedir. |
IV.YARIYIL |
Rekreasyon ve Animasyon: Turistlerin
tatillerini ve boş zamanlarını değerlendirme konusunda öğrencilerin bilgi
sahibi olmaları gerekmektedir. Bu aşamada; rekreasyon planlama ve
aşamalarının bilinmesi, rekreasyon yönetimi kavramının detaylı olarak
sunulması, rekreasyon ve turizm ilişkisi, animasyon kavramı, turizm
işletmelerinde rekreasyonun önemi ve planlanması vb. konuların verilmesi
planlanmaktadır. |
Servis ve Bar Teknikleri: Turizm
sektörünü hizmetler sektörü içerisinde değerlendirdiğimizde misafir
ilişkilerinin sıkı tutulması, çalışan-turist kavramlarının iyi analiz
edilmesi, misafire yaklaşım, yiyecek ve içeceklerin sunumu, turist tiplerine
göre yeme-içme alışkanlıklarının analiz edilmesi ve bu çerçevede bu konuların
verilmesi gerekmektedir. |
Kongre ve Fuar Yönetimi: Konaklama
sektöründe istihdam edilecek öğrencilerin ağırlama ve ikram hizmetlerini iyi
analiz etmeleri gerekmektedir. Bu kapsamda müşteri ilişkileri, ikram hizmetleri,
karşılama ve ağırlama, iletişim becerisi, diksiyon vb. gibi konular
verilmektedir. |
Mesleki Yabancı Dil II: Mesleki
Yabancı Dil I dersinin devamı olmakla birlikte, daha çok konuşma ve
mesleki pratiğe bağlı konular işlenmektedir. |
Halkla İlişkiler: Konaklama
sektöründe ve diğer alanlarda istihdam edilecek öğrenciler için, misafir
ilişkileri oldukça önem taşımaktadır. Bu kapsamda öğrencilerin; halkla
ilişkiler konusuna giriş, uzman görüşleri, halkla ilişkiler uygulamaları,
kamuoyu, halkla ilişkilerde izlenecek yollar ve uygulamalar, turizm
işletmelerinde halkla ilişkiler vb. konular anlatılmaktadır. |
Turizm İşletmelerinde Yatırım ve Proje
Analizi: Bu ders kapsamında öğrenciler; yatırım
planlarının nasıl uygulandığı, yatırım seçeneklerinin neler olduğu, risk
analizi, finansal analiz, orta ve uzun vadede finansal planlama, yatırım
projelerini değerlendirme yöntemleri vb. konular sunulmaktadır. |
Turizm ve Çevre: Ders ile
ilgili olarak, turizm sektörünün çevre üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri,
olası yatırımların olumlu ve olumsuz yanları, rekabet koşullarından çevrenin
nasıl etkilendiği vb. konular işlenmektedir. |
Temel Matematik: Öğrencilerin
DGS sınavına yönelik eğitim almaları gerektiği düşünülerek temel anlamda
matematik dersinin verilmesi gerektiği düşünülmektedir. DGS sınavında işlenen
konular ve geçmiş yılların çıkmış soruları üzerinden gidilerek anlatımlar
yapılmaktadır. |
Turizmde Güncel Sorunlar ve Yaklaşımlar: Öğrenciler
bu ders kapsamında; Dünya’daki ve Türkiye’deki turizm sektörü ile ilgili gelişimleri
takip etmektedirler. Ayrıca; turizm eğitimi, ürün çeşitlendirmesi, sektördeki
yeni sistemler, güncel turizm konularına yönelik seminer çalışmaları, bugünün
ve geleceğin turistlerindeki seyahat eğilimler vb. konular işlenmektedir. |
İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku: Bu ders
kapsamında öğrencilere; iş hukukunun temel kavramları, iş sözleşmesi, toplu
iş hukuku, sendika hakkı ve üyeliği, grev ve lokavt, çalışma saatleri düzeni
ve yeri, izinler vb. konular geniş açıklamalarıyla anlatılmaktadır. |
Yönlendirilmiş Çalışma: Bu ders
kapsamında öğrencilere kendilerini geliştirmeleri ve aldıkları eğitimin temel
bir parçası olarak çalışmalar yapmaları, araştırma tekniklerini kullanarak
bilgiye daha kolay nasıl ulaşabileceklerini belirlemek amaçlanmaktadır. |
Toplam Kalite Yönetimi: Bu ders
bazında öğrencilere; savurganlığı önlemek, maliyetleri azaltmak, kaliteyi
artırmak, sürekli geliştirme-iyileştirme (Kaizen Metodu), zamandan tasarruf
sağlamak, etkili zaman yönetimi, müşteri profilini analiz etmek ve müşterinin
beklentilerine göre hareket etmek vb. konular verilmektedir. |
***
Mesleki Staj (30 iş günü)
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Yeşilova İsmail Akın Turizm Meslek Yüksekokulu
Kayadibi Mahallesi İsmail Akın Küme Evleri 6/11 Yeşilova /BURDUR
+90 248 213 73 00
+90 248 213 73 10
yesilovamyo@mehmetakif.edu.tr
© 2018 Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi